Florian Schuck

Traditionalist Thought in British Music: Robert Simpson’s Promotion of Nielsen and Sibelius

Beitrag zum Internationalen Kongress der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016 – »Wege der Musikwissenschaft«


There are few musicians whose life and work reveal the cultural connections between British and Northern European music as clearly as Robert Simpson. A composer and writer of distinctive views and uncompromising opinions on art, Simpson not only left his stamp on twentieth-century musical life in the United Kingdom as the most important advocate for the work of Carl Nielsen and as an authority on Jean Sibelius, but also as the composer who strove most intensively to follow the paths of his two great Nordic colleagues, with unique results.

Format · Aufsatz

URN · urn:nbn:de:101:1-2018083109371590944165

Publikationsort · Schott Campus, Mainz 2018

Zitation · Florian Schuck: »Traditionalist Thought in British Music: Robert Simpson’s Promotion of Nielsen and Sibelius«, in: Symposiumsbericht »Musikwissenschaftliche Editionen in Deutschland, 1930–1960«, hrsg. von Daniel M. Grimley und Tomi Mäkelä (=Beitragsarchiv des Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016 – »Wege der Musikwissenschaft«, hrsg. von Gabriele Buschmeier und Klaus Pietschmann [https://schott-campus.com/gfm-jahrestagung-2016]), Mainz 2018 [Schott Campus,  urn:nbn:de:101:1-2018083109371590944165].


Das Beitragsarchiv fasst Referate und Posterpräsentationen des XVI. Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung 2016 in Mainz zusammen. Die Tagung stand unter dem Titel »Wege der Musikwissenschaft«.

Beitragsarchiv des Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016