Markus Mantere

From World Exhibitions to Sunrise Avenue: A Short History of Music Exportation and Research in Finland

Beitrag zum Internationalen Kongress der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016 – »Wege der Musikwissenschaft«


Two main axioms about finish music: The first is that there is really no such thing as »Finnish« music per se. Any music, whether classical, popular, or something else, can potentially become definedas »Finnish« according to various factors or associations, just as all music can potentially become a signifierfor a religion, an ideology, a person, or a nation. The second axiom in my essay is that the transnational and the international often construct what we come to understand as the »national«.

Format · Aufsatz

URN · urn:nbn:de:101:1-2018083109401957238776

Publikationsort · Schott Campus, Mainz 2018

Zitation · Markus Mantere: » From World Exhibitions to Sunrise Avenue: A Short History of Music Exportation and Research in Finland«, in: Symposiumsbericht »Musikwissenschaftliche Editionen in Deutschland, 1930–1960«, hrsg. von Daniel M. Grimley und Tomi Mäkelä (=Beitragsarchiv des Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016 – »Wege der Musikwissenschaft«, hrsg. von Gabriele Buschmeier und Klaus Pietschmann [https://schott-campus.com/gfm-jahrestagung-2016]), Mainz 2018 [Schott Campus,  urn:nbn:de:101:1-2018083109401957238776].


Das Beitragsarchiv fasst Referate und Posterpräsentationen des XVI. Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung 2016 in Mainz zusammen. Die Tagung stand unter dem Titel »Wege der Musikwissenschaft«.

Beitragsarchiv des Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016