Carl Nielsen’s music in the United Kingdom – tracking the early reception in the decade following the Second World War, as part of the broader engagement with Finnish and Scandinavian music, inevitably reveals more about British musical aesthetics, and about the status of British music criticism in particular, than it does about Nielsen’s work.
Format · Aufsatz
URN · urn:nbn:de:101:1-2018091713104738058631
Publikationsort · Schott Campus, Mainz 2018
Zitation · Daniel M. Grimley: »Austerity Symphonies: Carl Nielsen and the Politics of British Music Criticism, 1945–1955«, in: Symposiumsbericht »Musikwissenschaftliche Editionen in Deutschland, 1930–1960«, hrsg. von Daniel M. Grimley und Tomi Mäkelä (=Beitragsarchiv des Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016 – »Wege der Musikwissenschaft«, hrsg. von Gabriele Buschmeier und Klaus Pietschmann [https://schott-campus.com/gfm-jahrestagung-2016]), Mainz 2018 [Schott Campus, urn:nbn:de:101:1-2018091713104738058631].
Das Beitragsarchiv fasst Referate und Posterpräsentationen des XVI. Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung 2016 in Mainz zusammen. Die Tagung stand unter dem Titel »Wege der Musikwissenschaft«.
→ Beitragsarchiv des Internationalen Kongresses der Gesellschaft für Musikforschung, Mainz 2016